Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.
Akadálymentesített verzió elhagyása Vállalkozz Itthon - Akadálymentesített verzió
Menü kinyitása/bezárása

Magazin témák

>> Magazin témák

20 eset, amikor egyszerűen MUSZÁJ landing oldalt használnod 2. rész

  •  Webes varázslatok
  • 2016-01-20 18:25:00
  • Házi Csaba
  • http://blog.abstractgroup.hu/
Azok a marketingesek (és honlaptulajdonosok) látnak 5%-nál magasabb konverziót, akik tesztelnek. Azonban ahhoz, hogy tesztelni tudj, szükség van egy olyan felületre, ahol büntetlenül kísérletezhetsz és nem baj, ha változtatgatod = tehát NEM a honlapod.

 

Ez a cikk néhány - egészen pontosan húsz - módját mutatja be, amikor érdemes, sőt öngyilkosság nem landing oldalt használni.
 

Ha már képben vagy a landing oldalakkal és azt várod, mutassak neked valami újat, akkor vágjunk bele! Tegnap bemutattunk nektek a 10 esetet, ma további 13 tippet mutatunk be!

 

11. Ajánlatkérő felületekhez

Ha ajánlatkérésekben utazol (pl szolgáltatások esetében), akkor az egyik legkényesebb felület maga az ajánlatkérő rész. Ezt sokan elhanyagolják, mert "aki akar, az úgyis elküldi, kitölti" - mondják. Ez azonban egyáltalán nem igaz. Pláne, hogy nem szabad naivan abból kiindulni, hogy a látogató, aki kész a vásárlásra csak egy vasat tart a tűzben.

 

Átlagos esetben jó, ha csak 2-3 konkurens oldal közül válogat, tehát nem valószínű, hogy csak egy ajánlatkérő felületet látott és érzi, hogy nincs választása, muszáj átverekednie magát. Márpedig, ha már meggyőztük, hogy megéri ajánlatot kérni és pénzünkbe és energiánkba került, akkor nem akarjuk, hogy pont itt gondolja meg magát egy átgondolatlan, vagy rosszul felépített árajánlatkérő felület miatt.

 

Landing oldalakkal (ha nem is a szó legszorosabb értelmében) rengeteg variációt kipróbálhatsz és megtalálhatod azt a felületet, amely megfelelő az üzleted számára.

 

12. Az árszabásodat, díjtáblázatodat tartalmazó oldalhoz

Az ajánlatkéréshez hasonlóan, a díjszabás és ártáblázatok is olyan dolog, amit nem érdemes elhanyagolni, hanem folyamatosan tesztelni és optimalizálni kell. A Ustream például komoly usability tesztelésnek vetette alá a saját ártáblázatát és a mai napig fejlesztik a jobb konverzió érdekében.

 

Az éles oldaladon ellenben sokszor nem akarsz nagyobb változtatást eszközölni, pláne olyat, amely még nem is biztos, hogy jobb, mint a mostani. Erre adnak lehetőséget a landing oldalak, ahol következmények nélkül tesztelhetsz és fejlesztheted akár az árszabásod tartalmát, vagy vizuális megjelenését. Majd, ha meggyőző eredményeket látsz, beépítheted az éles oldaladba.

 

13. Ingyenes, bónusz tartalmak letöltő oldalaihoz

Ha kínálsz letölthető tartalmakat - akár csaliként -, érdemes egy ún. squeeze oldalt dedikálni neki.

 

Steve Scott leírása a squeeze pageről

 

Ez gyakorlatilag egy landing oldal, amelyen így nagyobb hangsúlyt kap a bónusz, komolyabb értékkel ruházod fel és nem utolsó sorban könnyebben ráveheted a látogatót a letöltésre, miközben te egyszerűen mérheted az eredményeket és tesztelheted, hogy javítsd a konverziót.

 

14. Fizetős, vagy ingyenes ebookokhoz

Hasonlóan a bónusz tartalmakhoz, ha eBook-ot, vagy más fajta inforterméket árulsz, erdemes squeeze oldalt szentelned neki (minden terméknek külön-külön). Itt is az egyik legnagyobb előny, a könnyű tesztelhetőség. Steve Scott írt kiváló cikket arról, milyen teszteket érdemes lefuttatni egy ilyen squeeze oldalon.

 

15. E-mail kampányokhoz, landoló oldalként

Ha az email marketing a Te területed, amellyel vásárlásokat generálsz, akkor érdemes egy hatékony forgatókönyv szerint haladni.
Nyilván szeretnéd tudni, hogy melyik emailed hogyan teljesít, valamint azt, hogy az ott megszerzett figyelem (akiket már rávettél, hogy megnyissák az emailedet és még rá is kattintsanak egy linkre) milyen arányban vész el, vagy válik értékes látogatóvá, vásárlóvá.

 

A tapasztalatok alapján, az emailek (hírlevelek, promóciós levelek stb.) hossza egyre csökken, pláne, hogy már 40-50% körülre tehetők, akik mobilon nyitják meg az emailjeiket. Ez azért érdekes, mert a tendencia az, hogy gyorsul és rövidül a kommunikáció emailben. Egyre rövidebb időd van, hogy megfogd az olvasót, viszont a növekvő használat miatt reneszánszát is éli az emailmarketing.

 

Tehát, érdemes felkeltened a figyelmét emailben és arra rávenni (már csak a mérhetőség miatt is), hogy kattintson és nyissa meg a neki szánt landing oldalt. Ez pszichológiailag is bölcs lépés, ugyanis lassan, kis igenekkel szoktatod rá arra, hogy kövessen:

 

  • Először csak az email tárgya, első sora, amire ha igent mond, kinyitja a levelet.
  • Aztán az email tartalma, amire az igen a linkre kattintás stb.

 

A landoló oldalon aztán lehetőséged van feliratkoztatni, további tartalmakat kínálni, az oldalad különböző pontjaira irányítani.
Kombinálva egy jó hírlevélmotorral (amely már tud autorespondert, trigger alapú email küldést, email A/B tesztelést) egyértelműen nyomon tudod követni, hogy az email kampányaid hogyan teljesítenek és hol lehet őket még javítani

 

16. Termék és ötletvalidációra

Ez az egyik kedvencem. Van egy ötleted, amelyet szeretnél megvalósítani? Szeretnél egy terméket fejleszteni? A legfontosabb dolog, hogy meggyőződj arról, nem csak te gondolod azt, hogy az ötleted jó - azaz van fizetőképes piacod.

 

A barátok és család nem számít; az emberek túl udvariasak ahhoz, hogy a szemedbe mondják, nem jó az ötleted. Vagy jó, csak nem fizetnének érte.

 

A lényeg: neked igazi visszajelzés kell, már rögtön a legelején, igazi emberektől, akik fizetnének is a termékedért. Ebben nagy segítség egy landing oldalas tesztelés.

 

A recept egyszerű:

 

  1. készíts egy-egy landing oldalt minden olyan ötletedre, amelyet tesztelni szeretnél
  2. mutasd be az ötletet, mintha már működő, rendelhető, kipróbálható lenne
  3. ez lehet videó, vagy egyszerűen egy kép és pár sor szöveg
  4. kérj cserébe email feliratkozást, vagy helyezz el gombokat, amelyekre kattintva a termékhez jutna a felhasználó (ezek lesznek a konverziós pontok)
  5. irányíts forgalmat az oldalra (AdWords-el, Facebook hirdetésekkel stb.)
  6. határozd meg, hogy mit tekintesz sikernek és mit bukásnak (azaz, a látogatók hány százaléka kattintson ahhoz, hogy te jónak értékeld az eredményeket?) - ez a legnehezebb és legszubjektívebb része
  7. mérd ez eredményeket és döntsd el, melyik ötleted volt a népszerűbb, hogy tudd, merre haladj tovább

 

Az egész folyamatot kiszervezi neked a QuickMVP nevű szolgáltatás. Gyakorlatilag percek alatt fel lehet állítani egy ötletvalidálós kampányt, még az adwords részét is megoldja helyetted (ez főleg azoknak spórol rengeteg időt, akik még nem találkoztak az AdWords híresen egyszerű és barátságos felületével).

 

17. Landing oldal promóciós kód, vagy kupon igénybevételéhez

A kupon és promóciós kód egy olyan dolog, amellyel ha jól élnek, jó marketing fogás lehet és elégedettséget okoz az ügyfeleknek.
Azonban sokszor látni "kallódó" kuponokat, amikor van is meg nincs is. Van, mert létezik, igénybe vehető, de nincs, mert senki sem veszi észre, nem figyelnek rá, nem élnek vele.

 

Az utóbbiért felelős lehet egy rosszul kitalált kuponrendszer, de akár a prezentáció is, egyszerűen nem eléggé vonzó ahhoz, hogy igénybe vegyék. Ezen segíthetsz egy egyszerű, de jól felépített landing oldallal. Komolyabb szintre emelheted, előkelőbbé teheted a kuponrendszeredet. Tesztelheted, hogy hogyan alakítsd ki, mire ugranak jobban a vevőid és milyen elrendezéssel érhetsz el minél nagyobb számú feliratkozást.

 

Plusz, sok egyéb inbound trükköt bedobhatsz, amire játékteret adnak a landing oldalak:

 

  • exit popup
  • teszthez/kvízhez/játékhoz kötött kuponok
  • közösségi médiával integrált kuponok
  • nyereményjátékkal egybekötött kuponok a több megosztás érdekében

 

18. Facebook esemény hypolásához

Fontos eseményt hoztál létre a Facebook-on? Szeretnéd, hogy minél több emberhez eljusson? Akkor megéri landing oldalt dedikálnod neki. Egy landing oldal tökéletes kiegészítője egy Facebook eseménynek, mert

 

  • felületet ad részletes információk elhelyezésére
  • az esemény/brand arculatát tükrözni tudja
  • integrálható bármilyen fizetős modul (jegyvásárlás, foglalás)
  • könnyen elérhető és visszakereshető (ami nem mondható el a Facebook eseményekről)
  • irányíthatsz rá más csatornákról forgalmat, amely így visszahat a Facebook eseményt látogatottságára is
  • organikus (keresőből érkező) találatokra is szert tehetsz

 

19. Ha bővíteni szeretnéd a céged portfólióját

Ez az ötletvalidációval rokon. Lényeg, hogy mindig érdemes nyitottnak lenni és keresni a piacod átalakuló részeit, új lehetőségek után kutatva. Az ötletvalidációs tesztelést itt is érdemes bevetni, hogy felfedezz új lehetőségeket az üzletágadban.

 

PÉLDA: Autósiskolád van. Ekkor van egy egyértelmű és jól körülírható szolgáltatásod. De mi van ezeken kívül? Ráadásul itt elég nagy nehézség, hogy a szolgáltatásaidat egy ember, leginkább egyszer veszi igénybe. Nincs igazán lehetőséged lojalitás építésre. Szükség lenne valamire, ami illeszkedne a profilodba, és visszatérő látogatókat hozna. Egy új horizont.

 

Itt jön egy kis brainstorming és beszélgetés az ügyfelekkel (customer development), hogy milyen problémáik vannak, mi okoz nekik nehézséget, mihez kezdenek ha megszerzik a jogsit, stb. Több ötleted is lehet ekkor, amelyeket érdemes landing oldalas validációnak alávetni, hogy elég nagy-e az érdeklődés rájuk. Például kiderül, hogy sokaknak okoz problémát, hogy megszerzik a jogsit, nincs lehetőségük vezetni és elbizonytalanodnak a tudásukban, majd később nem mernek vezetni.

 

Nem lenne remek erre egy szolgáltatást építeni? Neked nem kerülne semmibe, már megvan mindened ami kell hozzá. Készíts egy landing oldalt és tudd meg, hogy megéri-e ezzel bővítened a céged portfólióját!

 

+1 Ha növelni szeretnéd az oldalad konverzióját

Ez nem olyan specifikus, mint a többi pont, de az egyik legfontosabb: ha konverziót akarsz növelni, mindig használj landing oldalt. A landing oldal egy játszótér, ahol büntetlenül kísérletezhetsz és minden eredményedet mérheted és egyre jobbá és jobbá teheted.

 

A konverziónövelés pedig nehéz (legalábbis egy bizonyos fokon túl) és nagyon aprólékos munkát igényel. Ehhez kell egy flexibilis rendszer, amiben mozoghatsz.

 

Összegzés

Tehát a landing oldalak szervesen beépülnek a fegyvertáradba és érdemes kreatívan gondolkodni róluk. Az egyetlen veszély, hogy minél jobban elmélyedsz, annál inkább rájössz, még tovább lehet bontani, még specifikusabbá tenni és újabb és újabb landing oldalakat gyártani. Itt kell megtalálni az arany középutat, hogy meg tud tartani a dinamizmusodat. Landing oldalak felhasználása:

 

  • hibajavításra
  • eladási oldalként (sales)
  • mérésre és tesztelésre
  • konverziónövelésre
  • ötletvalidálásra

 

Köszönöm és örülök, hogy velem tartottál és átverekedted magad a landing oldalakban rejlő lehetőségek listáján!

 

Házi Csaba

http://blog.abstractgroup.hu/

Megosztás
15 elem, ami nem hiányozhat egy landoló oldalról
Landoló oldalaknak nevezzük azokat az oldalakat, amelyekre a látogatók valamilyen külső forrásból (például e-mailből, keresőből, vagy egyéb helyről) érkeznek. Ha így nézzük, egy web áruházban gyakorlatilag bármi lehet landoló oldal. Maga a főoldal, egy tetszőleges kategória-...
   2016-02-03    Webes varázslatok
8 újévi fogadalom webáruház tulajdonosoknak
Ha voltak újévi fogadalmaink, akkor azok így január végéhez közeledve vagy a szokásunkká váltak, vagy már el is felejtettük őket. Bár az év eleji nagy fogadkozási időszak már lecsengett, mi azért mégis igyekeztünk összeállítani a webáruház tulajdonosoknak egy listát arról,...
   2016-01-21    Webes varázslatok
20 eset, amikor egyszerűen MUSZÁJ landing oldalt használnod 1.rész
Azok a marketingesek (és honlaptulajdonosok) látnak 5%-nál magasabb konverziót, akik tesztelnek. Azonban ahhoz, hogy tesztelni tudj, szükség van egy olyan felületre, ahol büntetlenül kísérletezhetsz és nem baj, ha változtatgatod = tehát NEM a honlapod.
   2016-01-19    Webes varázslatok