Kell valakinek a termékem? Piackutatás 1.0
I. Az információk gyűjtése kapcsán 2 adatgyűjtési módszertant különíthetünk el:
- kvantitatív ( nem mennyiségi) kutatás tárgya a fogyasztói viselkedések megismerése
- kvalitatív ( mennyiségi) kutatás tárgyát a vélemények, szokások, vélekedések feltérképezésére irányul.
A vállalkozásunk működtetése során az egyik legfontosabb vizsgálat a vevői elégedettség felmérése. De hogyan, kitől kérdezzünk?
II. Alapvetően három információforrást különíthetünk el:
- szekunder: ezen információk már rendelkezésre állnak és már feldolgozásra is kerültek
- primer: ezt hívjuk „első kézből jövő” információnak.
- mozaik információt: speciális primer információk, melyeket szekunder és primer kutatással nem lehet beszerezni. Ezen információhoz juthatunk pl.: ügyfelekkel, vevőkkel való kapcsolattartás, tárgyalások révén.
III. Piackutatás formái
1. önkitöltős kérdőívek
2. személyes megkérdezés
3. telefonos megkérdezés
4. on-line megkérdezés
5. megfigyeléssel
6. mistery shopping (próbavásárlással)
7. fókuszcsoportos megkérdezés
8. on-line fókuszcsoportos megkérdezés
9. mélyinterjú
10. közösségi oldalak
IV. Piackutatás eredményének 5 parancsolata:
1. Piackutatás eredménye jusson el a döntéshozóhoz!
2. Szűrjük az információkat!
3. Megfelelő piackutatási módszert alkalmazzunk!
4. Piackutatásunk eredményei alapján alakítsuk át értékesítési stratégiánkat!
5. Kutatást ismételjük meg legalább évente egyszer!
Jövünk a következő résszel! Úgy hogy folytatjuk!
Az alábbi, 1960-as évekből származó plakátokat a Tumblr-en találtuk az egyik reklámokkal foglalkozó külföldi blogon. Sajnos már nem tudjuk pontosan melyik Tumblr blog volt az, na de most nem is ez a lényeg, hanem a képek...
Az új termékek piacra dobása sokkal nehezebb, mint amilyen pár éve volt. A fogyasztókat naponta árasztják el az innovatív, világrengető szolgáltatások és termékek, ami miatt őket. Vagyis, szükséged lesz egy jó üzleti tervre és az összes kimenetel elemzésére.
10 tipp videó marketingeseknek: egy videófilm elkészítése, melyet az online világban sikerrel tehetsz közre, nagyok időt vesz igénybe. A sikerességét pedig nem egyszerű elérni, sőt a marketingezése néha többe kerül, mint maga a film elkészítése. Hogyan lehet ezt hatékonyabban csinálni?...