Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.
Akadálymentesített verzió elhagyása Vállalkozz Itthon - Akadálymentesített verzió
Menü kinyitása/bezárása

Magazin témák

>> Magazin témák

Kell valakinek a termékem? Piackutatás 1.0

  •  Vállalkozz!
  • 2015-06-18 00:00:00
Mérj, vizsgálj, elemezz mielőtt belevágsz!
A piackutatás komoly, nehéz munka, de tanulható. Alkalmazása pedig létfontosságú egy vállalkozás beindítása előtt, vagy egy új termék bevezetésénél. Cikkünkben az alapokat vesszük át, hogy a későbbiekben fejest ugorhassunk a mélyvízbe.

I. Az információk gyűjtése kapcsán 2 adatgyűjtési módszertant különíthetünk el:

-        kvantitatív ( nem mennyiségi) kutatás tárgya a fogyasztói viselkedések megismerése

-        kvalitatív ( mennyiségi) kutatás tárgyát a vélemények, szokások, vélekedések feltérképezésére irányul.

 

A vállalkozásunk működtetése során az egyik legfontosabb vizsgálat a vevői elégedettség felmérése. De hogyan, kitől kérdezzünk?

II. Alapvetően három információforrást különíthetünk el:

- szekunder: ezen információk már rendelkezésre állnak és már feldolgozásra is kerültek

- primer: ezt hívjuk „első kézből jövő” információnak.

- mozaik információt: speciális primer információk, melyeket szekunder és primer kutatással nem lehet beszerezni. Ezen információhoz juthatunk pl.: ügyfelekkel, vevőkkel való kapcsolattartás, tárgyalások révén.

III. Piackutatás formái 

1.       önkitöltős kérdőívek

2.       személyes megkérdezés

3.       telefonos megkérdezés

4.       on-line megkérdezés

5.       megfigyeléssel

6.       mistery shopping (próbavásárlással)

7.       fókuszcsoportos megkérdezés

8.       on-line fókuszcsoportos megkérdezés

9.       mélyinterjú

10.    közösségi oldalak

IV. Piackutatás eredményének 5 parancsolata:

1.       Piackutatás eredménye jusson el a döntéshozóhoz!

2.       Szűrjük az információkat!

3.       Megfelelő piackutatási módszert alkalmazzunk!

4.       Piackutatásunk eredményei alapján alakítsuk át értékesítési stratégiánkat!

5.       Kutatást ismételjük meg legalább évente egyszer!

 

Jövünk a következő résszel! Úgy hogy folytatjuk!

Lájkold és oszd meg Facebook bejegyzéseinket, ha tetszett!

Megosztás
9 magyar reklámplakát 1960-ból!
Az alábbi, 1960-as évekből származó plakátokat a Tumblr-en találtuk az egyik reklámokkal foglalkozó külföldi blogon. Sajnos már nem tudjuk pontosan melyik Tumblr blog volt az, na de most nem is ez a lényeg, hanem a képek...
   2015-09-08    Tippek
Ha új terméket vezetsz be, ezekre mindenképpen figyelj oda!
Az új termékek piacra dobása sokkal nehezebb, mint amilyen pár éve volt. A fogyasztókat naponta árasztják el az innovatív, világrengető szolgáltatások és termékek, ami miatt őket. Vagyis, szükséged lesz egy jó üzleti tervre és az összes kimenetel elemzésére.
   2015-07-24    Vállalkozz!
Videómarketing: 10 hatékonyság hatványozó megoldás
10 tipp videó marketingeseknek: egy videófilm elkészítése, melyet az online világban sikerrel tehetsz közre, nagyok időt vesz igénybe. A sikerességét pedig nem egyszerű elérni, sőt a marketingezése néha többe kerül, mint maga a film elkészítése. Hogyan lehet ezt hatékonyabban csinálni?...
   2015-07-16    Vállalkozz!